احتمال وجود دندان پوسيده يا كشيده شده در افراد با فوبياي دندانپزشكي بيشتر است | خريد ماسك در همدان

در مطالعه انجام شده توسط محققين كالج كينگ لندن، ارتباط بهداشت دهان و دندان و كيفيت زندگي افراد دچار ترس از دندانپزشكي در مقايسه با كساني كه ترس از دندانپزشكي ندارند، مورد بررسي قرار گرفته است.

خريد يونيت دندانپزشكي در همدان

اين مطالعه كه نتايج آن در تاريخ 21 آوريل سال 2017 در مجله معتبر British Dental Journal انتشار يافته است، نشان مي دهد افرادي با ترس از دندانپزشك، بيشتر داراي يك يا چند دندان پوسيده و يا كشيده شده هستند و همچنين كيفيت زندگي اين افراد غالباً پايين تر است.

خريد تجهيزات دندانپزشكي در همدان

ترس از دندانپزشكي

اضطراب از مراجعه به دندانپزشك شايع بوده و اين ترس تاثير قابل توجهي بر بهداشت دهان و دندان افراد مي گذارد. عدم مراجعه منظم به دندانپزشك باعث مي شود اقدامات پيشگيري كننده از پيشرفت پوسيدگي ها و بهداشت مناسب دهان در افراد صورت نگيرد. بيمار مبتلا به ترس ممكن است راه حل هاي درماني كوتاه مدت (مانند كشيدن دندان) را به جاي طرح درمان هاي طولاني مدت، ترجيح دهد و اين امر باعث مي شود تا پزشك نيز از طرح درمان هاي ساده تر استفاده نمايد تا ميزان مراجعات بيمار به مطب را كاهش دهد.

خريد نگاتوسكوپ در همدان

كيفيت زندگي

اين مطالعه همچنين نشان مي دهد، كه چگونه ترس از دندانپزشكي مي تواند بر كيفيت زندگي افراد تاثير گذار باشد. افراد با ترس از دندانپزشكي، در مراجعات خود داراي احساسات منفي مانند غم و اندوه، خستگي، نااميدي و اضطراب هستند كه نتايج مثبتي در طرح درمان بيماران در پي ندارد. از ديگر پيامدهاي تاثير بر كيفيت زندگي آن است كه خجالت از وجود دندان هاي خراب موجب مي شود افراد از لبخند زدن و نشان دادن دندان هاي خود پرهيز كنند.

خريد ماسك در همدان

محققين اين مطالعه هم اكنون در حال اجراي يك برنامه ريزي پيشگيرانه براي افراد دچار ترس از دندانپزشكي هستند تا با مراقبت هاي لازم از بروز مشكلات حاد دندانپزشكي در اين افراد تا حد ممكن جلوگيري كنند.

 

سايت اصلي : تجهيزات دندانپزشكي در همدان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.