ماسك مخصوص فاصله گذاري اجتماعي

تجهيزات دندانپزشكي آرشيدنت

ماسك مخصوص فاصله گذاري اجتماعي

ماسك هاي صورت در ميان همه گيري كرونا (Covid-19) در حال توسعه هستند، در حالي كه يكي قادر به ترجمه است و ديگري علائم حياتي را مانيتور ميكند.

ماسك مترجم

يك شركت تازه تأسيس ژاپني يك ماسك ساخته است كه به مردم امكان مي دهد مكالمه كنند در حالي كه فاصله آنها 10 متر است ، و همچنين به عنوان مترجم نيز عمل مي كند. يك ماسك صورت سنگاپوري داراي سنسورهايي است كه دما و سطح اكسيژن خون را كنترل مي كند، در حالي كه يك شركت در كره جنوبي ماسك تصفيه كننده هوا ساخته است.

موارد غيرمعمولي از پوشش چهره با فن آوري هاي پيشرفته، از جمله مواردي كه علائم حياتي را كنترل ميكنند، هواي كثيف را فيلتر ميكنند يا حتي زبان ها را ترجمه مي كنند، با رونق گرفتن ماسك در ميان بيماري همه گير ويروس كرونا ايجاد شده اند.
شركت هاي فناوري و محققان، مدل هاي عجيب و غريب و شگفت انگيزي را ارائه مي دهند تا هم در برابر عفونت محافظت كنند و هم از روند رو به رشد خود را ادامه دهند.

يكي از پركاربردترين ها ماسك ها در ژاپن است، جايي كه شركت نوپاي دونات رباتيك (Donut Robotics) يك پوشش صورت ايجاد كرده تا به كاربران كمك كند از فاصله اجتماعي استفاده كنند و همچنين به عنوان يك مترجم عمل مي كند.
ماسك سي فيس (C-Face) با ارسال صحبت فرد (كسي كه ماسم زده) به گوشي هوشمند از طريق يك اپليكيشن، به افراد امكان مي دهد مكالمه كنند در حالي كه فاصله آنها 10 متر (32 فوت) است.
تايسوكه اونو (Taisuke Ono)، مدير اجرايي دونات رباتيك مي گويد: با وجود ويروس كرونا، ما گاهي اوقات نياز داريم كه مستقيماً با يكديگر ملاقات كنيم.

اين شركت مي گويد، اين دستگاه سيليكوني سبك، مي تواند فوايد زيادي براي افرادي مانند پزشكان كه ميخواهند از فاصله با بيماران ارتباط برقرار كنند، داشته باشد. اين ماسك مي تواند گفتار را از ژاپني به انگليسي، كره اي و ساير زبان ها نيز ترجمه كند، عملكردي كه با كاهش محدوديت هاي سفر مفيدتر مي شود.
با اين حال، به تنهايي از در برابر كرونا محافظت نمي كند. بلكه به گونه اي طراحي شده است كه از روي ماسك هاي معمولي پوشيده شود و به قيمت 4000 ين (40 دلار آمريكا) در ماه فوريه به فروش رسيده است.

دونات رباتيك براي توسعه آن نزديك به 100 ميليون ين (950،000 دلار آمريكا) از طريق سرمايه گذاري گسترده جمع آوري كرده، موفقيتي كه اونو معتقد است ناشي از تمايل به نوآوري ها براي سهولت زندگي در طي همه گيري است.
وي مي گويد: ما ممكن است با خرد انساني بتوانيم با ويروس مبارزه كنيم.

ماسك صورت يا مانيتور علائم حياتي

ماسك صورت ديگري كه در سنگاپور توليد شده با هدف محافظت از پزشكان معالج بيماران ويروس كرونا است. اين ماسك داراي سنسور دماي بدن، ضربان قلب، فشار خون و ميزان اكسيژن خون است و داده ها را از طريق فرستنده بلوتوث به تلفن هوشمند منتقل مي كند.

لو شيان جون (Loh Xian Jun)، يكي از دانشمندان اين اختراع، توضيح مي دهد: بسياري از اين پرستاران خط مقدم، براي مشاهده علائم حياتي بيمار، در معرض ويروس قرار خواهند گرفت. اين يك خطر سلامتي براي پرستاران است و ما مي خواستيم در مورد راهي براي كاهش اين خطر فكر كنيم.
مخترعين اين شركت مي گويند اين دستگاه همچنين مي تواند علائم حياتي كارگران مهاجر در خوابگاه هاي شلوغ، كه شيوع ويروس در آن زياد است را كنترل كند. آنها اميدوارند كه در آينده نزديك آن را آزمايش كنند و به صورت تجاري به بازار عرضه كنند.

ماسك صورت تصفيه كننده هوا

براي كساني كه به دنبال مقابله با اثرات آلودگي در شهرهاي دودزا هستند، شركت ال جي الكترونيك (LG Electronics) در كره جنوبي ماسك تصفيه هوا توليد كرده است.

دستگاه سفيد آينده نگر، كه كاملاً در اطراف دهان، بيني و چانه فرد استفاده كننده قرار مي گيرد، در هر دو طرف به دو فيلتر مجهز شده و از فن ها براي كمك به جريان هوا استفاده مي كند. فيلترها مشابه فيلترهاي تصفيه كننده هواي خانگي اين شركت هستند و ظاهراً مي تواند 99.95 درصد از ذرات مضر را از بين ببرند.
اين شركت مي گويد هزاران دستگاه از اين نوع در دسترس كادر پزشكي قرار گرفته و در آينده نيز در فروشگاه ها عرضه مي شود.

 

فروش تجهيزات دندانپزشكي در همدان

فروش نگاتوسكوپ در همدان

 

 

سايت اصلي : تجهيزات دندانپزشكي ارشيدنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.