20 استراتژي بازاريابي دندانپزشكي _ قسمت اول

براي بسياري از دندانپزشكان، موضوع بازاريابي مملو از عدم قطعيت است. زماني دندانپزشكان واقعاً نياز چنداني به ماركتينگ و بازاريابي آنچناني نداشتند اما امروزه اوضاع كمي فرق كرده است، ديگر نمي توان براي بازاريابي به خريد و درج يك آگهي در روزنامه بسنده كرد. امروزه بيماران ديگر مثل سابق تلفن پزشك را از داخل دفترچه تلفن جستجو نمي كنند بلكه كاملاً تحقيق مي كنند، آن هم به صورت آنلاين! وظيفه شماست كاري كنيد كه شما را انتخاب كنند. اما چگونه؟ ما به شما راهكارهاي مفيد را در قسمت اول و دوم اين مقاله نشان مي دهيم.

 

۱- بهينه سازي وب سايت براي موتورهاي جستجو

آيا مي دانيد كه 93٪ از تجربه هاي آنلاين با يك موتور جستجو آغاز خواهد شد و تنها 8.5 درصد از مردم از صفحه اول نتايج جستجو فراتر مي روند؟ اما شما مي توانيد با گنجاندن كلمات كليدي كه بيشتر بيماران به دنبال آنها هستند در تيتر صفحات و مقالات وب سايت خود، تعداد بازديدكنندگان از وب سايتتان را افزايش دهيد و در صفحه اول نتايج قرار گيريد.

 

۲- براي خود يك برند (نام تجاري) درست كنيد.

برند شما تنها محدود به يك لوگو نبايد باشد. البته لوگويي كه به صورت حرفه اي طراحي شده باشد مي تواند بسيار مفيد باشد. سعي كنيد تم رنگي مشخص، صداي مشخص و پيام هاي خاصي براي كلينيك، وب سايت و متريال هاي تجاري خود ايجاد كنيد. برند شما بايد تداعي كننده حال و هواي كلينيك شما باشد.

 

۳- قبل از رقباي خود به همسايگان تازه وارد محل مراجعه و دسترسي داشته باشيد.

هرساله بيش از 12 درصد از جمعيت، منزل خود را جابجا مي كنند. بسياري از آنها نيازمند دندانپزشك جديد هستند. با كارت پوستال هاي خوشامدگويي، شما مي توانيد اولين فردي باشيد كه به افراد تازه وارد اطلاع دهيد كه بهترين گزينه دندانپزشكي موجود براي آنها هستيد.

 

۴- درباره رقباي خود تحقيق كنيد.

درباره رقباي خود در محل به صورت ناشناس تحقيق كنيد. وب سايت هاي آنها را چك كنيد و با ايميل خود در آن ثبت نام كنيد. به پيشنهادهاي ويژه آنها توجه كنيد. بعنوان يك بيمار آينده با كلينيك آنها تماس بگيريد. ببينيد آنها چه فعاليت هايي انجام مي دهند تا شما بهتر از آنها انجامش دهيد!

 

۵- پويا و پركار باشيد.

يك راه بسيار عالي براي به رسميت شناخته شدن نام و ايجاد يك وجهه و اعتبار حرفه اي مثبت، منفعل نبودن و فعال بودن در جامعه است. شما مي توانيد حامي مالي (اسپانسر) يك رويداد شويد، از جشن خيريه حمايت كنيد، مدارس نزديك محل كار خود را ويزيت كنيد و مسواك و نخ دندان با برند خود هديه بدهيد.

 

۶- بازار هدف خود را با دقت زير نظر بگيريد.

آيا فعاليت درماني شما شامل حال همه بيماران مي شود و عمومي است يا طيف خاصي را دربرمي گيرد؟ چنانچه براي مثال به صورت تخصصي درمان هاي زيبايي يا كودكان را انجام مي دهيد نيازي نيست كه براي تبليغات جمعيت عموم مردم هزينه كنيد. ابتدا تصميم بگيريد كه چه بيماراني را مي خواهيد جذب كنيد و سپس عمل كنيد.

 

۷- براي آنها كارت پستال ارسال كنيد.

ارسال مستقيم كارت پستال با پست و يا ايميل يك روش كم هزينه و ثابت شده براي دندانپزشكان به شمار مي آيد.

 

۸- پيام خود را فورا به صورت كاملا روشن انتقال دهيد.

همانند خود شما، بيماران نيز مشغله و گرفتاري زيادي دارند. اطمينان حاصل نمائيد كه آنها بلافاصله بفهمند كه شما چه درمان هايي انجام مي دهيد. چنانچه براي پي بردن به موضوع آنها مجبور به صرف وقت شوند، ممكن است پيگير نشوند. تبليغات صريح و روشن را به تبليغ هاي زيركانه ولي گيج كننده ترجيح دهيد. 53 درصد دندانپزشكان از رنگ آبي و سفيد و افراد در حال لبخند زدن و با تيترهاي بزرگ و پررنگ استفاده مي كنند.

 

۹- خودتان را در تبليغاتتان نشان دهيد.

خدمات دندانپزشكي كه شما ارائه مي دهيد بسيار شخصي و خصوصي است. مردم دوست ندارند هر فرد غريبه اي در دهانشان به جستجو بپردازد! هر تبليغي كه مي كنيد، بايد حداقل شامل يك عكس از شما و پرسنل كلينيك شما باشد. اين به بيماران آينده كمك مي كند كه با شما صميمي تر شده و احساس راحتي بيشتري بكنند.

 

۱۰- به آنها يك يا دو دليل براي تماس به خود بدهيد.

همه به دنبال انجام يك معامله خوب هستند. انجام درمان هاي دندانپزشكي با تخفيف ممكن است براي شما دردناك باشد ولي از اين زاويه به قضيه نگاه كنيد: مقدار اندكي كه قرار است در ابتدا براي جذب بيمار جديد هزينه بكنيد در مقابل مبلغي كه بعداً از اين بيماران دريافت مي نمائيد. بطور مثال مي توانيد ست سفيدكننده رايگان و يا ويزيت اول رايگان براي بيماران جديد خود ارائه دهيد.

 

ادامه دارد...

 

 

خريد تجهيزات دندانپزشكي در همدان

حريد نگاتوسكوپ دندانپزشكي در همدان

 

 

سايت اصلي : تجهيزات دندانپزشكي آرشيدنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.