20 استراتژي بازاريابي دندانپزشكي _ قسمت دوم

براي بسياري از دندانپزشكان، موضوع بازاريابي مملو از عدم قطعيت است. زماني دندانپزشكان واقعاً نياز چنداني به ماركتينگ و بازاريابي آنچناني نداشتند اما امروزه اوضاع كمي فرق كرده است، ديگر نمي توان براي بازاريابي به خريد و درج يك آگهي در روزنامه بسنده كرد. امروزه بيماران ديگر مثل سابق تلفن پزشك را از داخل دفترچه تلفن جستجو نمي كنند بلكه كاملاً تحقيق مي كنند، آن هم به صورت آنلاين! وظيفه شماست كاري كنيد كه شما را انتخاب كنند. اما چگونه؟ ما به شما راهكارهاي مفيد را در قسمت اول و دوم اين مقاله نشان مي دهيم.

 

۱۱- وبلاگ نويسي را آغاز كنيد.

اگر فكر مي كنيد وبلاگ نويسي مخصوص افراد پيري است كه از خانه خارج نمي شوند، بهتر است دوباره فكر كنيد! زيرا:

- مشاغلي كه وبلاگ نويسي دارند، 97 درصد لينك ارجاع بيشتري خواهند داشت. (لينك ارجاع از ساير سايت ها موجب كسب رتبه بالاتر در موتورهاي جستجوگر مثل گوگل مي شود.)
- بيش از 60 درصد مشتريان بعد از خواندن محتويات كالا و نظرات ديگران درباره آن محصولات، احساس مثبت بيشتري نسبت به آن پيدا مي كنند.

      خريد نگاتوسكوپ ديواري در همدان

۱۲- اطمينان حاصل كنيد كه وبسايت شما پاسخگو و سازگار با هر دستگاهي باشد.

اين بدان معناست كه وبسايت شما قابليت تطابق و سازگاري با هر دستگاهي كه سايت شما با آن مرور مي شود از جمله لپ تاپ، موبايل و يا تبلت را داشته باشد. اين ها ديگر يك كالاي لوكس نيستند. امروزه مردم مدت زمان بيشتري را در اينترنت با موبايل خود در مقايسه با كامپيوتر سپري مي كنند. (51 درصد در مقايسه با 49 درصد) همچنين 88 درصد از افرادي كه يك حرفه را با موبايل در اينترنت جستجو مي كنند ظرف مدت 24 ساعت با آن تماس برقرار مي كنند.

 

۱۳- رهبري را در دست بگيريد!

شما تا اينجا بيماران آينده احتمالي را به سمت وبسايت خود جذب كرده ايد. اكنون نبايد آنها را از دست بدهيد. در اين مرحله شما بايد با آنها بتوانيد يك قرار ملاقات ترتيب بدهيد و يا حداقل از آنها اطلاعاتي دريافت كنيد تا بتوانيد در آينده با آنها در ارتباط باشيد تا به شما مراجعه كنند. چگونه؟ شما بايد در سايت خود فرمي جهت وارد نمودن اطلاعات تماس بيماران قرار دهيد اما هيچكس اين اطلاعات را به راحتي در اختيار شما قرار نمي دهد. بنابراين شما بايد در مقابل پيشنهادهاي جذابي به آنها ارائه دهيد بطور مثال: ثبت نام در خبرنامه، هدايا و پيشنهادهاي ويژه و يا با استفاده از قسمت "پرسش از پزشك".

 

۱۴- پيگيري

وقتي كه اطلاعات تماس را از بيماران دريافت نموديد، از آنها استفاده كنيد. از طريق ايميل، خبرنامه، ارسال كارت پستال و ... . شما نبايد پافشاري داشته باشيد. به صورت دوره ايي با آنها ارتباط برقرار كنيد تا فعاليت هاي شما در ذهن آنها يادآوري شود.

 

۱۵- ارسال خبرنامه به صورت ماهانه

در عين اينكه خبرنامه شما حاوي اطلاعاتي درباره فعاليت هاي درماني و خدمات دندانپزشكي كلينيك شماست، اما لزومي ندارد كه تماماً به اين موضوع اختصاص داشته باشد. هر شماره آن بايد شامل اطلاعات مفيد و جذابي درباره سلامت دهان و دندان در كنار دكمه هايي مثل "براي قرار ويزيت كليك كنيد" باشد.

 

۱۶- تبليغات در شبكه هاي اجتماعي

تبليغات در شبكه هاي اجتماعي، چه تنها براي دوستان و نزديكان و چه به صورت عمومي، ابزاري كارامد، راحت و مقرون به صرفه محسوب مي شود.

 

۱۷- درخواست ارجاع

به ارجاع، بازاريابي داخلي گفته مي شود. بازاريابي از طريق ارجاع هم مي تواند بسيار براي دندانپزشكان سودبخش باشد. بيش از 92 درصد از افراد به ارجاعات و توصيه هاي انجام شده توسط نزديكانشان اعتماد دارند. به پرسنل و بيمارانتان پيشنهاد كارت هديه و يا تخفيف در صورت ارجاع افراد ديگر بدهيد.

        خريد تجهيزات دندانپزشكي در همدان  

۱۸- پيدا كردن دوستان و متحدان

سعي كنيد در ناحيه محل كارتان دوستان و متحداني از ساير پزشكان و مشاغل فراهم كنيد تا ميزان ارجاع به شما افزايش پيدا كند.

 

۱۹- نظرخواهي كنيد.

مرورگران و بيماران آنلاين يك روش رايگان و بسيار موفق بازاريابي هستند. بيش از 91 درصد افراد نظرات بيماران قبلي را در وبسايت شما مطالعه مي كنند.

 

۲۰- اجتماعي باشيد.

باوجود تلاش بسياري از مشاغل، تنها كسب و كارهاي معدودي در زمينه توسعه موفقيت آميز از طريق شبكه هاي اجتماعي به موفقيت رسيده اند. بيش از 78 درصد بيماران كنوني و آينده شما از شبكه هاي اجتماعي استفاده مي كنند. پس شما هم بايد استفاده كنيد. اين موجب كسب شهرت و بيشتر ديده شدن شما مي شود.

 

سايت اصلي : تجهيزات دندانپزشكي آرشيدنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.