نكته و ترفند هاي كار با كامپوزيت هاي فلو

تجهيزات دندانپزشكي آرشيدنت

نكته و ترفند هاي كار با كامپوزيت هاي فلو

همون طور كه پيشتر اشاره شد (آشنايي بيشتر با كامپوزيت هاي فلو)، كامپوزيت flowable يكي از دسته‌هاي كامپوزيت‌هاي دنداني هستند كه به واسطه ويژگي‌هاي هندلينگ، افزايش انقباص پليمريزاسيون و كاهش خواص مكانيكي شناخته شده اند.

در خارج از مطالعه علمي، با اين حال ،flowables استفاده خود را در درمان‌هاي معمول دارند. در اين جا به چند روش كه دندانپزشكان به اشتراك گذاشته‌اند تا شما بتوانيد از flowables به شكل مؤثرتري در ترميم‌هاي مستقيم كامپوزيت استفاده كنيد، اشاره شده است:

  خريد تجهيزات دندانپزشكي در همدان

نكته 1: از اين نوع كامپوزيت به عنوان Base ترميم خود استفاده كنيد.

اكثر دندانپزشكان معتقدند كه كامپوزيت فلو داراي عملكرد فوق العاده به عنوان لاينر براي ترميم‌هاي عميق در خلف دهان مي‌باشند. اين رايج ترين استفاده از كامپوزيت هاي فلو در درمان‌هاي معمول است.

از كامپوزيت فلو در ترميم‌هاي مستقيم و عميق خلقي كه همراه با بي نظمي‌هايي در بيس مي‌باشد، مي‌توان استفاده كرد. سپس ادامه‌ي ترميم، با يك كامپوزيت با ميزان فيلر بالا انجام مي‌شود. ويسكوزيته پايين و خواص خود تسطيح كامپوزيت فلو آن را به يك بيس مطلوب تبديل مي‌نمايد.

كامپوزيت فلو به تمام شيارهاي موجود و نواحي كه دسترسي به آن‌جا وجود ندارد، جريان يافته و آن‌هارا پر مي‌نمايد.

به نظر مي‌رسد استفاده از كامپوزيت فلو در ترميم‌هاي قدامي، زيبايي را به خطر مي‌اندازد. كامپوزيت flowable ترنسلوسنت تر از كامپوزيت هاي معمولي است و هنگامي كه در ترميم‌هاي قدامي استفاده مي شوند، نور از طريق كامپوزيت به حفره دهان عبور كرده و دندان خاكستري به نظر مي‌رسد.

   خريد يونيت دندانپزشكي در همدان

نكته 2: فضايي را براي استفاده از كامپوزيت فلو در زير ترميم اصلي نگه داريد.

از كامپوزيت فلو به عنوان يك بيس يا لاينر در باكس ترميم مستقيم خود پيش از قرار دادن كاموپوزيت Bulk fill استفاده نماييد. پس از قرار دادن دو لايه از باندينگ، يك لايه نازك از كامپوزيت فلو اضافه نموده و آن كيور نماييد. اين عمل كمك مي‌كند تا از ايجاد هر گونه void هنگام قرار دادن كامپوزيت bulk fill روي آن جلوگيري شود.

كامپوزيت فلو همچنين داراي راديواپسته‌ي بالاست. مورد در تشخيص بين ترميم و پوسيدگي ثانويه در قرار ملاقات هاي آينده با بيمار كمك كننده خواهد بود.

 

نكته 3: كاوش روش هاي جديد براي استفاده از ويژگي‌هاي كامپوزيت فلو براي نتايج بهتر در بيماران

از كامپوزيت فلو همچنين مي‌توان براي ترميم‌هاي كلاس V استفاده نمود. با استفاده از كامپوزيت فلو در اين گونه موارد، ديگر انقباض پليمريزاسيون و مشكلاتي هموچون سايش در مارژين‌هاي ترميم وجود نخواهد داشت.

استفاده از اين نوع كامپوزيت در ترميم‌هاي full-mouthنيز مفيد است. با استفاده از يك كامپوزيت فلو  مي‌توان از ايجاد void در مواد به كار رفته در overdenture جلوگيري نمود. همچنين، هنگام استفاده از يك screw-retained appliance از كامپوزيت فلو مي‌توان جهت سيل حفرات دسترسي استفاده نمود. بسته به محل حفره‌ي دسترسي، مي‌توان از كامپوزيت به رنگ دندان يا لثه استفاده نمود.

خريد نگاتوسكوپ دندانپزشكي در همدان

استفاده از كامپوزيت فلو در هنگام كار با Invsalign clear retainers نيز توصيه مي‌شود. اين ريتينر اتصالاتي دارد كه مي‌توان به جاي بركت‌هاي معمول مورد استفاده قرار گيرد. در اين روش مقداري كامپوزيت فلو در داخل تري قرار داده شده و سپس روي دندان‌ها قرار مي‌گيرد. در مرحله بعد كامپوزيت كيور خواهد شد. به محض برداشت تري، كامپوزيت روي دندان‌ها باقي مي‌ماند.

استفاده ازكامپوزيت فلو درحفرات كلاس II نيز توصيه مي‌شود. گاهي اوقات را در حفرات اكلوزال باريك نيز قابل استفاده هستند.

همچنين از اين نوع كامپوزيت مي‌توان جهت تطابق در نواحي قدامي مانند پر كردن انواع incisal-edge استفاده نمود.

 

سايت اصلي : تجهيزات دندانپزشكي آرشيدنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.