5 باور اشتباه در زمينه كنترل عفونت

تجهيزات دندانپزشكي آرشيدنت

5 باور اشتباه در زمينه كنترل عفونت

كنترل عفونت، بخش بسيار مهمي در پروسه هاي دندانپزشكي به حساب مي آيد. اما با وجود گسترش آگاهي ها، همچنان باورهاي اشتباهي در اين حوزه وجود دارد ... در ادامه به برخي از اين باورها اشاره خواهيم كرد:

خريد تجهيزات دندانپزشكي در همدان

* باورِ اول:

دستكش ها 100 درصد از دست هاي شما محافظت مي كنند

شايد فكر كنيد كه دستكش ها، به طور كامل غيرقابل نفوذ هستند و آنها را كاملاً ايمن بدانيد. اما نكته مهمي وجود دارد و آن اين است كه سازمان هاي نظارت بر اقلام پزشكي، احتمال خطاي 2/5 درصد را براي محصولاتي مثل دستكش مجاز مي دانند؛ به عبارتي؛ طي مراحل نظارت و استانداردسازي، تا اين ميزان خطا و نقص قابل چشم پوشي است. بنابراين دستكش ها، كاملاً غيرقابل نفوذ نيستند و وجود سوراخ هاي بسيار ريز روي آنها، احتمال ورود آلودگي ها را ممكن مي سازد. بنابراين بهتر است بعد از استفاده، حتماً مجدداً دست ها را بشوئيد. 

خريد يونيت دندانپزشكي در همدان

* باورِ دوم:

ابزار دندانپزشكي كه از چرخه استريل خارج مي شود را مي توان در حالت خيس استفاده كرد

تمامي اقلامي كه در چرخه استريل قرار مي گيرند، قبل از مصرف بايد خشك شوند. در غير اينصورت، با لمس كردنِ آنها، باكتري ها وارد بسته شده و عمليات استريل، عملاً بي فايده خواهد بود.

* باورِ سوم:

فرقي ندارد از چه پك اتوكلاوي استفاده كنيم

اينكه ابزار خود را وارد چه پكي كنيد و در اتوكلاو قرار دهيد، كاملاً بستگي به شركت سازنده اتوكلاو دارد. خوشبختانه دستورالعمل هاي شفاف و مفيدي همراه اين محصولات ارائه مي شود. هرگز براي تصميم گيري در اين مورد، به توصيه همكاران و دوستان اكتفا نكنيد. چرا كه دستگاه شما با آنها فرق دارد. بنابراين فقط به دستورالعمل هاي سازنده اعتماد نماييد و بس.

* باورِ چهارم:

دندان هاي كشيده شده را مي توان همراه با بقيه زباله هاي عادي حمل كرد

دندان هايي كه از دهان بيماران استخراج شده، به طور بالقوه عفوني و آلوده به شمار مي روند. همچنين دندان هايي كه حاوي آمالگام هستند، به هيچ عنوان نبايد براي اهداف آموزشي استريل شوند و مجدد مورد استفاده قرار گيرند.

خريد نگاتوسكوپ ديواري در همدان

* باورِ پنجم:

سطوحي كه به آلودگي هاي قابل مشاهده مانند خون آميخته شده، لازم نيست با ضدعفوني هاي بيمارستاني ضدعفوني شوند

ضدعفوني كننده هاي معمولي و رايج تحت عنوان ضدعفوني كننده هاي استاندارد كه در نظافت هاي خانگي هم به كار مي روند، قادر به نابود كردن باكتري ها هستند اما محدود به مناطق غيرباليني هستند. اما ضدعفوني هاي بيمارستاني، براي استفاده در بيمارستان ها، كلينيك ها، مراكز درماني و مطب ها به كار مي روند و بايد در مناطق باليني استفاده شوند. بنابراين با مشاهده هرگونه آلودگي مشكوك مثل خون، لازم است از نوع دوم استفاده گردد.


سايت اصلي : تجهيزات دندانپزشكي آرشيدنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.