تاثير محدوديت زمان بر عملكرد تشخيصي دندانپزشكان

استرس مشكل شايعي در دندانپزشكان است اما اطلاعات كمي در مورد تاثير آن بر عملكرد تشخيصي دندانپزشكان وجود دارد. در مطالعه اي كه توسط Plessas و همكارانش انجام شده، 40 دندانپزشك در دو گروه با و بدون محدوديت زمان قرار گرفتند. به هر دندانپزشك عكس هاي بايت وينگ جهت تشخيص پوسيدگي داده ميشد و نتايج با تشخيص يك راديولوژيست باتجربه به عنوان gold standard مقايسه شد. ميزان استرس دندانپزشكان با معيار VAS (مخفف Visual Analogue Scale) اندازه گيري شد. استرس در گروه با محدوديت زمان به طرز قابل توجهي بالاتر بود و حساسيت (sensivity) تشخيصي پايين تر اما ويژگي (specifity) تغيير قابل توجهي نداشت. يعني تعداد قابل توجهي از پوسيدگي ها را تشخيص نميدادند اما كمتر كيس سالمي بود كه به عنوان پوسيدگي تشخيص داده شود. بنابراين محدوديت زمان مي تواند خطا را در تشخيص بالا برده و از اين حيث به بيماران آسيب بزند.

خريد تجهيزات دندانپزشكي در همدان

فشار زماني همواره به دليل مشكلات رايج درمطب ها، مشكلات مربوط به بيماران همواره وجود دارد و تاثير آن بر روي پروسه هاي تشخيصي دندانپزشكي قابل تشخيص است.

اين اولين مطالعه اي است كه به طور ويژه به بررسي استرس زماني بر فعاليت هاي تشخيصي دندانپزشك مي پردازد كه در سال 2019 در ژورنال Dentistry به چاپ رسيده است.

خريد نگاتوسكوپ دندانپزشكي در همدان

در اين مطالعه مشخص شد كه فشار زمان مي تواند تا ۴۰ درصد باعث تشخيص پوسيدگي اشتباه و تا ۶۷ درصد تشخيص اشتباه مشكلات پريو در بررسي كليشه هاي راديوگرافي شود.

افزايش تايم ويزيت، پيش بيني تايم بيشتر براي بررسي راديوگرافي ها، پيش بيني مشكلاتي كه مي تواند در حين پروسه درمان پيش بيايد همگي مي توانن به دندانپزشك كمك كنند تا از اثر مشكل زمان بر تشخيص جلوگيري كند.

خريد يونيت دندانپزشكي در همدان

 

سايت اصلي : تجهيزات دندانپزشكي آرشيدنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.