زماني كه سياست «هميشه حق با بيمارست» اشتباه پيش مي‌رود!

زماني كه بيمار شما ايده‌هاي خودش را براي نحوه درمان دارد، طرح درمان شما چيست؟

گاهي اوقات دندانپزشك همه‌ي مواردي كه براي درمان بيمار نياز است از قبيل تشخيص، طرح درمان، ارجاع به يك متخصص به جز موافقت خود بيمار را دارا مي‌باشد. بيمار ايده‌هاي خودش را براي درمان دارد!

    خريد تجهيزات دندانپزشكي در همدان

راه‌كارهايي براي حل اين مشكل وجود دارد:

۱- دندانپزشك ديگري پيدا كنيد.

دندانپزشكان جوان مشكلات بيشتري در رهايي از اين دست از بيماران خواهند داشت. اگر بيمار از شما بخواهد كه كاري را انجام دهيد كه در سطح مهارت شما نيست، به او بگوييد: «اجازه دهيد كسي را پيدا كنم كه اين كار را براي شما انجام دهد.»

برقراري ارتباط با اين بيماران، جهت اطمينان از مراجعه‌ي آن‌ها به دندانپزشك ديگر و عمل به برنامه‌ي ارجاع شما مؤثر مي‌باشد. بيمار بايد بداند كه درمان آن‌ها نيازمند چيزي است كه متخصص توانايي و مهارت انجام آن را دارد. حتي مي‌توانيد به بيمار خود بگوييد «من مي‌توانم اين كار را انجام دهم اما براي من ۱ ساعت و براي دندانپزشكي كه به شما معرفي خواهم نمود ۱۵ دقيقه طول مي‌كشد.»   

خريد يونيت دندانپزشكي در همدان

۲- در شرايط آرامش خود بمانيد.

اگر شما احساس مي‌كنيد كه مي‌توانيد كاري را كه بيمار از شما مي‌خواهد را انجام دهيد، مشكلي نيست. اما اگر نمي‌توانيد و فقط مي‌خواهيد كار را انجام دهيد، اين كار را نكنيد!

ممكن است بيمار به شما بگويد:« دكتر امكان دارد ترميمي داخل دندان من قرار دهيد و آن را شكل يك دندان درست كنيد؟» شما كار درست را انجام دهيد و در اين صورت نياز به توضيح اين كه چرا انتظارات بيمار برآورده نشده است را نداريد. زماني كه بيمار كاري را مي‌خواهد كه ممكن است برا وي زيان‌بار باشد، دندانپزشك بايد بر عقيده‌ي خود استوار بماند. اين مسئله ممكن است براي دندانپزشكان جوان دشوارتر باشد به دليل اين كه آن‌ها مي‌خواهند تعداد بيماران خود را افزايش دهند. در نتيجه گاهي اوقات خود را اجبار به انجام كار‌هايي مي‌كنند كه براي انجام آن آمادگي لازم را ندارند.

دانستن اين كه انجام چه كاري براي شما راحت است، بسيار مهم است. بنابراين ‌مي‌توانيد حرفه‌ي خود را در شرايطي كه آرامش خودتان تأمين شود، انجام دهيد. هنگامي كه اين شرايط را ناديده بگيريد، حوادث بد اتفاق مي‌افتند.

    خريد نگاتوسكوپ دندانپزشكي در همدان

۳- انتظارات را مديريت كنيد.

گاهي اوقات سياست «هميشه حق با بيمار است» بعد از پايان درمان به خوبي پيش نمي‌رود. بيمار به جاي تمركز بر ميزان بهبود بعد از درمان انجام شده، به جزئيات ديگري توجه كرده و ابراز نارضايتي مي‌كند.

داشتن مدارك و يادداشت‌هاي فيزيكي از زمان پذيرش بيمار مي‌تواند كمك كننده باشد. بسياري از بيماران فراموش مي‌كنند كه در زمان مراجعه به شما چه ظاهري داشتند و شكايت اصلي آن‌ها چه بوده است. داشتن فتوگرافي از بيمار در اين موارد كمك كننده است.

 

سايت اصلي : تجهيزات دندانپزشكي آرشيدنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.