آيا دانشمندان مشكل پوسيدگي دندان را حل كرده اند؟؟؟؟

امروزه علت اصلي پوسيدگي دندان مشخص و محرز است: دو نوع باكتري به نام هاي استرپتوكوك موتانس و استرپتوكوك سوبرينوس با ايجاد يك بيوفيلم و اسيد، به ساختار دندان آسيب مي رسانند. اين دو نوع باكتري اغلب از ديد دانشمندان در يك گروه مشابه با همان عنوان استرپتوكوك موتانس قرار مي گيرند و شايد علت اين موضوع، كشف زودهنگام تر اين باكتري بوده كه در سال 2002 رخ داده است. علاوه بر اين، به دليل شيوع بيشتر و پايداري بالاتر، غالباً تحقيقات به شكل آسان تري بر روي آن قابل اجرا مي باشد. حال آنكه همتاي دوقلوي اين باكتري، با وجود نقش مهم تري كه در پوسيدگي دارد، به علت كمياب تر بودن و مشكلاتي كه در هنگام آزمايش در لابراتواري متوجه محقق مي نمايد گمنام تر مانده است.

خريد تجهيزات دندانپزشكي در همدان

استرپتوكوك سوبرينوس، با سرعت بالاتري كه در توليد اسيد دارد، حتي در جزئي ترين نتايج باليني پوسيدگي نقش دارد اما سطح همبستگي و و ارتباط اين دو همچنان به طور كامل روشن نشده است.   

خريد نگاتوسكوپ دندانپزشكي در همدان

به گفته دكتر پاول جنسن و تيم پژوهشي او، امروزه با توجه به دانش گسترده و وجود بسترهاي لازم جهت شناخت بهتر ژنوم استرپتوكوك سوبرينوس، امكان پي بردن به رابطه اين دو باكتري و نحوه خنثي سازي اثرات مخرب همكاري آنها فراهم شده است. به عنوان مثال، قبلاً كشف شده بود كه باكتري هاي استرپتوكوك سوبرينوس فاقد قابليت كوئوروم سنسينگ (زبان گفتگوي باكتري ها، شعور سلولي و سيگنالينگ سلول به سلول) هستند اما در نوع موتانس اين قابليت ديده مي شود. پي بردن به علت همين تفاوت عمده، يكي از سوالاتي است كه محققان در پي آن مي باشند و كامل نبودن ژنوم يك باكتري بيماري زا در سال 2018، پديده اي غيرقابل قبول به نظر مي رسد!

خريد يونيت دندانپزشكي در همدان

خوشبختانه تيم پژوهشي دكتر جنسن، با ارائه يك مدل مقياس ژنومي، تلاش مي كنند كه پس از پي بردن به اين سوال، قدرت تخريب باكتري هاي دوقلو را به صفر برسانند و جهشي بلند به سوي موفقيتي بزرگ ثبت كنند.

 

سايت اصلي : تجهيزات دندانپزشكي آرشيدنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.