ممانعت و از بين بردن عفونت با استفاده از پوشش جديد ايمپلنت هاي دنداني

اغلب، عفونت را دليل اصلي ناكام ماندن جراحي‌هاي ايمپلنت مي‌دانند. اما اگر به كمك روشي بتوان از ايجاد عفونت جلوگيري كرد و يا ميزان آن را كاهش داد، احتمال موفقيت جراحي‌هاي ايمپلنت افزايش پيدا خواهد كرد.

خريد تجهيزات دندانپزشكي در همدان

بسياري از محققان به دنبال راه حلي براي جلوگيري از رشد باكتري‌ها بعد از كاشت ايمپلنت هستند و نشريات بسياري در اين زمينه مطالبي منتشر كرده‌اند. البته لازم به ذكر است كه حدود 10 درصد از ايمپلنت‌ها در اثر مشكلات مربوط به استئواينتگريشن و يا بروز عفونت به شكست منجر مي‌شوند.

گروهي از دانشمندان دانشگاه UPV/EHU بازك كانتري، كتينگ ايمپلنت جديدي را ارائه كرده اند كه اين كتينگ‌ها نه تنها از عفونت باكتريايي جلوگيري مي‌كنند، بلكه در صورت بروز عفونت، آن را از بين خواهند برد و همچنين داراي خصوصيات استئواينتگريشن نيز بوده و در افزايش استحكام اتصال ايمپلنت و استخوان موثر مي باشد.

خريد يوينت دندانپزشكي در همدان

بخش دشوار ساخت تركيباتي كه از بروز اين نوع خطرات جلوگيري كند، غلبه بر مقاومت باكتري‌ها است. از آن‌جايي‌كه باكتري‌ها روز‌به‌روز در مقابل محصولات آنتي باكتريال مقاوم مي‌شوند، پيدا كردن تركيبي كه بتواند آن‌ها را نابود كند، كار سختي خواهد بود. از طرفي بايد اشاره كرد كه تلاش براي ساخت كتينگ‌هاي مخصوص ايمپلنت‌هاي تيتانيومي نيز يكي ديگر از بخش‌هاي دشوار اين كار است.

تا به امروز، محققان توانسته‌اند كتينگ‌هايي توليد كنند كه ساخته شدن استخوان‌هاي اطراف ايمپلنت و محكم شدن آن‌ها را ساده‌تر كند. قدم بعدي براي آن‌ها پيدا كردن روشي است كه به كمك آن بتوانند به‌وسيله كتينگ‌ها، باكتري‌ها را از بين ببرند.

خريد نگاتوسكوپ دندانپزشكي در همدان

براي اين‌كار، تيم تحقيقاتي از تركيب Sol-gel استفاده كرد. اين ژل مي‌تواند براي كتينگ سطح فيكسچر تيتانيومي مورد استفاده قرار بگيرد. براي انجام اين كار، فيكسچر را تحت حرارت قرار مي‌دهند تا ژل به آن متصل شود. معمولاً در طول انجام اين فرآيند، از سيليكا به عنوان پايه استفاده مي‌شود، زيرا اين تركيب به دليل داشتن خصوصيت استئواينداكتيو ، پيش‌برد كار را ساده‌تر مي‌كند. دانشمندان براي ايجاد خاصيت ضدباكتريايي در اين تركيبات، مواد ضدباكتريايي متعددي به آن‌ها اضافه كردند.

خريد ماسك در همدان

در طول اين پژوهش، سه نمونه كتينگ ساخته شد. هر يك از اين كتينگ‌ها، به روش متفاوتي با باكتري‌ها مبارزه مي‌كردند، براي مثال يا مانع از چسبيدن باكتري و ايجاد عفونت مي‌شدند و يا در صورت بروز هر‌گونه عفونت، آن را نابود مي‌كردند.

اين كتينگ جديد در پروسه ثبت و ورود به بازار ايمپلنت هاي دنداني مي باشد. هرچند مطالعات و تحقيقات بيشتري پيرامون تاثير و عملكرد آن لازم و ضرروي مي باشد.

 

سايت اصلي : تجهيزات دندانپزشكي آرشيدنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.